De Country Manager van IWG België en Luxemburg neemt het voorzitterschap over van Edouard Cambier

Brussel, 1 februari 2024. Kevin Van den Bosch neemt vanaf vandaag de rol van voorzitter van de Belgian Workspace Association op zich. Kevin, sinds april 2023 Country Manager van IWG België en Luxemburg – de wereldwijde leider in hybride werkoplossingen – neemt die rol over van Edouard Cambier. Vanuit zijn nieuwe functie zal Van den Bosch de belangen van operatoren, leveranciers en klanten van business- en coworkingcentra verder behartigen.

Sinds april is Kevin aan de slag als Country Manager bij IWG. Daar is hij verantwoordelijk voor de leiding van het managementteam en de groei van Regus, Spaces, en de andere IWG-merken in België en Luxemburg. IWG telt momenteel 45 vestigingen in België met locaties over het hele land en 11 locaties in Luxemburg. Het globale netwerk van IWG bestaat uit meer dan 4.000 locaties – in 2023 werden 867 nieuwe locaties toevoegd – en een sterke community waaronder grote multinationals, KMO’s, start-ups en freelancers. De ambitie is om dit de komende jaren flink uit te breiden naar meerdere steden en gemeenten in samenwerking met vastgoedeigenaren en investeerders.

Kevin Van den Bosch: “Ik ben vereerd het voorzitterschap van de Belgian Workspace Association op mij te mogen nemen. Edouard heeft al die jaren een substantiële bijdrage geleverd aan de werking van de BWA. Ons netwerk behartigt dagelijks de belangen van onze leden en vertegenwoordigt zo meer dan 250 verschillende locaties. Samen denken we na en willen we vorm geven aan de toekomst van het kantoorleven. Hybride werken en flexibiliteit zijn niet meer weg te denken, en de komende jaren wil ik bedrijven helpen en inspireren met toekomstgerichte werkplekoplossingen.”

Edouard Cambier, ex-voorzitter BWA: “Met veel plezier draag ik het stokje over aan Kevin. Ik ben ervan overtuigd dat hij de juiste persoon is om de BWA verder vorm te geven. Het is nu echt wel duidelijk geworden hoe belangrijk het kantoor is in ons professionele leven – of het nu gaat om een hoofdkantoor, flexwerkplek of coworkingspace. Het brengt professionals dagelijks samen om het beste van zichzelf te geven. Het ondersteunen en vertegenwoordigen van onze leden is volgens mij belangrijker dan ooit.”

Belgian Workspace Association

De Belgian Workspace Association is de Belgische beroepsfederatie van bedrijvencentra, coworking spaces en andere kantoor- en werkruimte aanbieders. Het promoot vanuit die hoedanigheid de sector bij de diverse overheden en het bedrijfsleven in het algemeen. Zo lag de BWA aan de basis van de beroemde « BTW circulaire 39/2005 » die de voorwaarden voor BTW-aftrek voor business- en coworking centra regelt.

Source :

Voor meer informatie neem contact op met:
Dorien Cox
iwg@ovide.agency