COMPRENDRE L’ANTI-BLANCHIMENT / ANTI-WITWASPRAKTIJKEN BEGRIJPEN

La BWA organise le jeudi 24 octobre 2024 de 13h30 à 16h30 une formation bilingue animée par Geert Delrue, Ancien Commissaire Judiciaire – Expert fraude économique et financière – blanchiment de capitaux et financement du terrorisme – auteur – formateur et conférencier LBC/FT – International Keynote Speaker, qui a déjà eu du succès dans le passé et qui va permettre à vous et vos équipes de mieux pouvoir cerner les obligations anti-blanchiment et l’évaluation des risques.

Programme de la formation

• contexte législatif et réglementaire de la lutte contre le blanchiment, plus spécialement en rapport avec la composition d’une évaluation des risques anti-blanchiment globale et individuelle
  • présentation du document « évaluation des risques anti-blanchiment globale et individuelle »
  • utilisation des annexes (ex. identification des clients, tableau d’évaluation des risques, etc…)
  • rapport interne AMLCO : p.ex. gestion des situations d’impossibilité d’identifier ou de vérifier l’identité
  • évaluation et feedback des participants

Pour vous inscrire, le formulaire en ligne est à votre disposition (inscription souhaitée pour le jeudi 17 octobre 2024 au plus tard, les places étant limitées)

Cette formation bilingue se tiendra chez Frame 21, Da Vincilaan 2, 1935 ZAVENTEM

Le prix est de 100 € par personne incluant également une pausé café.

OPLEIDING VOOR HET GEBRUIK ORIS

Op donderdag 24 oktober 2024 van 13u30 tot 16u30 organiseert de BWA een tweetalige opleiding onder leiding van Geert Delrue, Voormalig Gerechtelijk Commissaris – Expert in economische en financiële fraude – witwassen en financiering van terrorisme – auteur – trainer en AML/CFT docent – International Keynote Speaker. Deze opleiding, die in het verleden al een succes was, zal u en uw teams een beter inzicht geven in de anti-witwasverplichtingen en risicobeoordeling.

Doel van de opleiding

1. wettelijke en regelgevende verplichtingen te begrijpen:
  • deelnemers vertrouwd maken met de verplichtingen ter bestrijding van het witwassen van geld, meer specifiek met betrekking tot de algemene en individuele risicobeoordeling van de bestrijding van het witwassen
  1. risicobeoordeling beheersen:
  • leren hoe u een globale en individuele beoordeling van de risico’s tegen het witwassen van geld kunt opstellen
  • instrumenten en methoden gebruiken om risico’s effectief te beoordelen.
  1. toepassing van de anti-witwasprocedures:
  • de procedures op een concrete manier toepassen in de context van hun activiteiten door het document “Algemene en individuele anti-witwas risico-beoordeling” te leren invullen en gebruiken
  • gebruik van specifieke bijlagen
  1. omgaan met specifieke situaties:
  • identificeren en verifiëren van de identiteit van klanten.
  • het beheren van interne meldingen van het onvermogen om de identiteit van de klant te identificeren of te verifiëren (AMLCO).

U kunt zich online inschrijven via ons formulier (inschrijving uiterlijk donderdag 17 oktober 2024, de plaatsen zijn beperkt).

Deze tweetalige opleiding gaat door bij Frame 21, Da Vincilaan 2, 1935 ZAVENTEM

De prijs is 100 € per persoon, inclusief koffiepauze.

Our location

Event Hours

• 24/10/2024 – (FR/NL)
  • 13:30 – 16:30